مشخصات خودروی سراتو YD

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

حداکثر سرعت

210 کیلومتر بر ساعت

قیمت

1,600,000,000 (تومان)

شتاب صفر تا صد

10.5 ثانیه

حجم موتور

2000 سی سی

کلاس بدنه

سدان

حداکثر توان

124 اسب بخار

تنفس موتور

تنفس طبیعی

تعداد سیلندر

4 سیلندر

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

مصرف سوخت

8.4 ترکیبی

 

نسل سوم کیا سراتو که با کد YD شناخته می‌شود در سال 2014 راهی بازار ایران شد، اما علیرغم برخورداری از مزایایی همچون کیفیت بالا و آپشن‌های متنوع، نتوانست در بازار ایران فروش چندان موفقی داشته باشد. در سال 2016 تحت یک فیس لیفت قرار گرفت که باعث شد طراحی آن دستخوش تغییرات مثبتی شده و کمی زیباتر از قبل به نظر برسد.

زاگرس پارت وارد کننده و توضیع کننده قطعات اصلی و کره ای خودروهای کیا و هیوندای

جهت استعلام قیمت لوازم یدکی خودروهای کیا و هیوندای با شماره 02136900687 تماس بگیرید.

 

در نسل سوم کیا سراتو آن شاهد یک طراحی کاملا جدید هستیم که هیچ شباهتی به نمونه قبلی ندارد. برخلاف طراحی ساده نسل پیشین، در نسل جدید می‌توان یک طراحی پویا را مشاهده کرد که در آن از المان‌های روز بهره گرفته شده است. طراحی کیا سراتو کاملا متناسب با رده قیمتی آن است و در این زمینه می‌توان نمره قابل قبولی را به این سدان کره‌ای اعطا کرد. اتاق سراتو YD نیز تغییراتی را به خود دیده است، اما هنوز می‌توان رگه‌هایی از نسل پیشین را در آن مشاهده کرد. متریال بکار رفته در داخل اغلب

از جنس پلاستیک است که کیفیت نسبتا مناسبی نیز دارد

کیا سراتو نسل سوم با دو پیشرانه 2 لیتری 4سیلندرو پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر به بازار داخل عرضه گردید. این خودرو 1230 کیلوگرمی برای رساندن سرعت خود از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت به حدود 10.5 ثانیه زمان نیاز دارد و مصرف ترکیبی آن نیز در شرایط واقعی حدود 9 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده می‌شود که برای یک سدان خانوادگی رقم مناسبی است.
سراتو 2014 با طیف نسبتا کاملی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی پا به بازار ایران گذاشته است و در این زمینه می‌تواند برخی رقبای هم قیمت خود را به چالش بکشد. از جمله آپشن‌های موجود در این مدل کیا سراتو می‌توان به مواردی همچون کروز کنترل اتوماتیک، سانروف، سیستم استارت و ورود بدون کلید، صندلی‌های چرمی و روکش چرمی فرمان، پدال شیفتر دنده، گرمکن صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده با حافظه و سردکن صندلی، تهویه اتوماتیک دو نقطه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب به همراه نمایشگر داخلی و چراغ‌های جلو با قابلیت چرخش در پیچ‌ها اشاره کرد؛ بنابراین وضعیت کیا سراتو 2014 در زمینه امکانات رفاهی کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.
کیا سراتو 2014 در ابتدا با اختلاف قیمتی در حدود 40 میلیون تومان با سراتو مونتاژی سایپا در بازار کشور عرضه گردید و علیرغم مزیت‌ها و برتری‌های قابل توجه نسبت به نسل پیشین خود، نتوانست آن طور که باید نظر مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. مزیت‌هایی از جمله کیفیت ساخت مناسب، آپشن‌های متنوع، ایمنی بالا و هندلینگ خوب برای این خودرو قابل ذکر هستند، اما نفوذ صدا به داخل کابین و فضای کم سرنشینان عقب برای افراد قدبلند هم معایبی هستند که می‌توان برای آن ذکر کرد.

قیمت های سراتو از قیمت 19،990 دلار برای مدل S ، با موتور 1.8 لیتری شروع می شود ، شما برای خودروی مدل Si با عملکرد بهتر ، با موتور 2 لیتری 23،990  دلار پرداخت خواهید کرد ، که انتخابی از محدوده می باشد. مدل SLI با بهترین کیفیت با قیمت  30،000 دلارعرضه می شود اما زمانی که شما سیستم هدایت ماهواره ای را نیزاضافه می کنید مبلغی به عنوان حق الزحمه اضافه می گردد و به قیمت 30،990 دلار فروخته می شود. مدل S با امکاناتی نظیر : تنظیمات سه گانه برای تلاش در چرخش فرمان ، ورود بدون سوییچ، 6 روش  قابل تنظیم برای صندلی راننده ، سیستم گرمایش آیینه های درب، پنل ابزار دیجیتال مانند سرعت سنج ، سیستم صوتی MP3 سازگار با CD ، رادیو و 6 بلندگو ، ارتباط iPod ، بلوتوث  و سیستم تهویه هوا ، به خوبی طراحی شده است.

بررسی مدل Si ، امکاناتی نظیر : چرخ های آلیاژی ، دوربین دید عقب بسیار عالی ، سنجش تاریکی چراغ جلو ، کلید فشاری راه انداز ، آیینه های در تاشو زمانی که شما در پارک هستید ( یک ترفند تمیز و شسته رفته) ، فرمان کامل اعلا با صوت و کروز کنترل، داشبورد با ظاهر کربنی ، LCD لمسی صفحه رنگی و خروجی هوا برای سرنشینان صندلی عقب ، که حرکتی خوش آیند  در ردیف خودروهای کوچک می باشد، وجود دارد.

بحث را با صحبت در مورد مدل SLI کامل می کنیم. در مدل SLI امکاناتی نظیر : چرخ های 17 اینچی بزرگتر، کاهنده نور خودکار آیینه دید عقب ، چراغ های LED روشن در طول روز، چراغ های جلوی HID ( لامپ های تخلیه با شدت بالا)، روکش چرمی ، 8 روش قابل تنظیم صندلی راننده با 2 حافظه برای تنظیمات، دریچه سقفی برقی، تعویض کننده پدال (گیربکس نیمه اتوماتیک)، سیستم تهویه هوا کنترل آب و هوا دوبخشی،  گرمایش و سرمایش صندلی راننده و سیستم خنک کننده برای محفظه دستکشی برای نگه داری کودکان شیرین و دلبندتان، اضافه شده است . همه مدل ها با لاستیک یدکی عرضه می گردند.

با توجه به عرضه در بازارهای استرالیا و آمریکا، ایمنی سراتو 2014 توسط مراکزی مانند ANCAP و NHTSA آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است. براساس اطلاعات موجود، سراتو 2015 موفق شده است تا 5 ستاره ایمنی کامل را از این دو موسسه دریافت کند؛ بنابراین می‌توانیم تا حد بسیار زیادی به ایمنی این خودرو خوشبین باشیم. آپشن‌های ایمنی بسیار خوبی همچون 6 کیسه هوا، ترمز ABS، سیستم‌های EBD و ESC، سیستم کنترل خودرو در سربالایی نیز برای این خودرو تدارک دیده شده است.

مجموعه زیادی از خودروهای کوچک در بازار وجود دارند اما سراتو به طور چشمگیری به لطف ترکیبی عالی از رفتارهای خوب جاده ای ، رانندگی راحت ، ارزش پولی و طراحی ظاهری دل انگیز، به عنوان یکی از بهترین ها خودنمایی می کند.

می توانید از لینک زیر خودروهای شرکت کیا و قطعات یدکی را مشاهده کنید.

https://zagrospart.com/kia-cars/

زاگرس پارت وارد کننده و توضیع کننده قطعات اصلی و کره ای خودروهای کیا و هیوندای

جهت استعلام قیمت لوازم یدکی خودروهای کیا و هیوندای با شماره 02136900687 تماس بگیرید.

مشخصات فنی
برندکیا
مدلسراتو YD
کشور سازندهکره جنوبی
حجم موتور2000 سی سی
قدرت موتور148 اسب بخار
گشتاور209 نیوتن متر
شتاب10.5 ثانیه
حداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت
گیربکس6 سرعته اتومات
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
کلاس بدنهسدان
وزن خودرو1230 کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی8.4 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک50 لیتر
تعداد سیلندر4 سیلندر
تعداد سوپاپ16 سوپاپ
تنفس موتورتنفس طبیعی
سال طراحی2013

گالری