مشخصات خودروی اپتیما JF GT-LINE

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

حداکثر سرعت

225 کیلومتر بر ساعت

قیمت

---------

شتاب صفر تا صد

10.2 ثانیه

حجم موتور

2400 سی سی

کلاس بدنه

سدان

حداکثر توان

172 اسب بخار

تنفس موتور

تنفس طبیعی

تعداد سیلندر

4 سیلندر

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

مصرف سوخت

8.2 ترکیبی

 

نسل چهارم کیا اپتیما معروف به کیا اپتیما JF، بین سال‌های 2015 تا 2020 به تولید رسید و در نسخه‌های 2016 و 2017 وارد بازار ایران شد. نسل چهارم کیا اپتیما در حقیقت نسخه فیس لیفت شده نسل سوم محسوب می‌شود، چرا که نسل سوم این خودرو موسوم به کیا اپتیما TF‌ آن‌قدر موفق بود که کیا تصمیم گرفت اپتیما را با تغییرات حداقلی به بازار عرضه کند. کیا اپتیما JF یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای وارداتی بازار ایران طی چند سال اخیر است.

نسخه خاصی از این خودرو موسوم به تیپ جی تی لاین نیز به واسطه  بدنه و ظاهر جذابی که ارائه می‌داد، بیشتر از دیگر نسخه‌های کیا اپتیما JF مورد توجه مشتریان قرار گرفت.

نسل چهارم کیا اپتیما از منابع متعددی وارد بازار ایران شد و به همین دلیل نسخه‌های مختلفی از این خودرو در کشورمان قابل خریداری است. هرکدام از نسخه‌های موجود آپشن‌های متفاوتی را در خود جای داده‌اند که ممکن است فابریک یا غیرفابریک باشند. به همین دلیل لازم است تا هنگام خرید کیا اپتیما JF‌ توجه کاملی به شرایط خودرو داشته باشید .

زاگرس پارت وارد کننده و توضیع کننده قطعات اصلی و کره ای خودروهای کیا و هیوندای

جهت استعلام قیمت لوازم یدکی خودروهای کیا و هیوندای با شماره 02136900687 تماس بگیرید.

کیا اپتیما JF در زیر کاپوت موتوری 2400 سی سی چهار سیلندر بنزینی دارد که با مکش طبیعی هوا به داخل سیلندرهای خود می تواند خروجی قدرت 172 اسب بخاری در محدوده 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 229 نیوتن متری در محدوده 4000 دور بر دقیقه تولید کند که با هدایت این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار  به چرخ ها، می توان به حداقل شتاب صفر تا صد 10.2 ثانیه دست پیدا کرد. کیا اپتیما طول کلی 4845 میلی متر، عرض 1830 میلی متر، ارتفاع 1455 میلی متر و فاصله بین دو محور 2794 میلی متری دارد که از این ابعاد به همراه تمامی تجهیزات، حداقل وزن خشک 1475 کیلومتری بدست آمده است. استفاده از جعبه دنده 6 سرعته خودکار بر روی این خودروی 1.5 تنی و همچنین نبود توربوشارژر بر روی پیشرانه، باعث شده تا حداقل مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در شرایط استاندارد به حداقل 8.2 لیتر به ازای 100 کیلومتر برسد.

مدل‌های جی‌تی لاین موجود در بازار ایران یا فول شرکتی هستند یا فول وارداتی. اگر فول شرکتی باشند، مانیتور کوچک و «اتوپارک» دارند اما حتما نباید «رادار» داشته باشند، ولی اگر رادار داشتند مطمئن باشید که این رادار، نصب شرکتی نبوده.

اما نسخه‌های فول وارداتی اپتیما (چه در مدل ساده و چه در مدل جی‌تی لاین) علاوه بر اتوپارک، به «چهار رادار» خیلی مهم مجهزند که عبارتند از: «رادار نقطه کور»، «رادار تغییرلاین»، «رادار تصادف جلو (کروز هوشمند با ترمز اضطراری) و نهایتا «رادار تصادف عقب». البته پیداکردن اپتیماهای 4 رادار در بازار کشورمان، بدلیل واردات بسیار محدودشان، کار آسانی نیست.

مزایای کیا اپتیما جی تی لاین

طراحی بسیار خوب

فضای بزرگ کابین

بازار دست دوم خوب

امنیت بالا

امکانات و تجهیزات مناسب

مشخصات فنی خوب

هدایت پذیری خوب

معایب کیا اپتیما

قدرت و شتاب کم

مصرف سوخت نسبتا زیاد

کمبود فضا برای سرنشینان عقب

طراحی ساده داشبرد

قیمت زیاد نسبت به امکانات

به‌طور کلی، اگر بخواهیم بیش‌از حد در مورد این سدان جذاب کره‌ای سخت‌گیری نکنیم، می‌توانیم بگوییم که مشکلات کیا اپتیما نسل چهارم یا  JF بیشتر مورد توجه افرادی است که توانایی‌های حرکتی خودرو و چالاکی آن، اولویت بالایی دارد و مواردی همچون سواری نرم و امکانات متعدد برای آن‌ها در رده های بعدی قرار دارند.

از لینک زیر خودروهای شرکت کیا و قطعات یدکی را مشاهده کنید.

https://zagrospart.com/kia-cars/

زاگرس پارت وارد کننده و توضیع کننده قطعات اصلی و کره ای خودروهای کیا و هیوندای

جهت استعلام قیمت لوازم یدکی خودروهای کیا و هیوندای با شماره 02136900687 تماس بگیرید.

مشخصات فنی
برندکیا
مدلاپتیما JF GT-LINE
کشور سازندهکره جنوبی
حجم موتور2400 سی سی
گشتاور229 نیوتن متر
شتاب10.2 ثانیه
حداکثر سرعت225 کیلومتر بر ساعت
گیربکس6 سرعته اتومات
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
کلاس بدنهسدان
وزن خودرو1580 کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی8.2 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک70 لیتر
تعداد سیلندر4 سیلندر
تعداد سوپاپ16 سوپاپ
تنفس موتورتنفس طبیعی
سال طراحی2016

گالری